O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o. zaprasza do udziału w projekcie:
„Zamojska Akademia Aktywności”
nr FELU.08.01-IP.02-0164/23
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Projekt „Zamojska Akademia Aktywności” realizowany jest przez O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o. w partnerstwie z Fundacją Niepodległości w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet VIII Zwiększanie spójności społecznej, Działanie 08.01 Aktywizacja społeczna i zawodowa.
Projekt ukierunkowany jest na wsparcie aktywnego włączenia społecznego i uczestnictwa w życiu społecznym oraz zwiększenie zdolności do zatrudnienia osób biernych zawowodo znajdujących się w szczególnie niekorzystnej sytuacji. Projekt oferuje kompleksowe wsparcie odpowiadające na indywidualne potrzeby i możliwości Uczestników/czek Projektu oraz korespondujące z zapotrzebowaniem lokalnego rynku pracy.
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest podwyższona aktywność społeczno-zawodowa oraz zdolność do podjęcia zatrudnienia 46 Uczestników/czek Projektu, biernych zawodowo, w szczególności zagrożonych wykluczeniem społecznym, zamieszkałych w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na obszarze miasta Zamość i powiatu zamojskiego, skutkująca uzyskaniem kwalifikacji przez min. 40 osób, podjęciem zatrudnienia przez minimum 12 osób oraz poszukiwaniem pracy przez minimum 22 osoby, dzięki udziałowi w formach wsparcia aktywizacji społecznej i zawodowej zaproponowanych w projekcie, dopasowanych indywidualnie do Uczestników/czek Projektu, w okresie od 01.04.2024 r. do 31.12.2024 r.
Grupa docelowa:
W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 46 osób dorosłych (w wieku powyżej 18 r.ż.) biernych zawodowo, najbardziej oddalonych od rynku pracy, niegotowych do podjęcia pracy, doświadczających złożonych problemów, które w pierwszej kolejności wymagają kompleksowego wsparcia z wykorzystaniem instrumentów aktywizacji społecznej i zawodowej.
Odbiorcami będą osoby zamieszkujące w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na terenie miasta Zamość i powiatu zamojskiego, w tym:
- minimum 60% kobiet (28),
- minimum 10% osoby z niepełnosprawnościami (5),
- minimum 80% osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym (37).
Wsparcie kierowane jest w szczególności do:
- osób zamieszkujących obszary wiejskie,
- osób zagrożonych wykluczeniem komunikacyjnym,
- osób spełniających kryteria preferencji wskazane w Podrozdziale 4.2. pkt. 2) Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków EFS+.
Formy wsparcia:
1. Indywidualna diagnoza potrzeb i potencjałów UP (forma aktywizacji społecznej)
Celem zadania jest opracowany plan działań reintegracji społeczno-zawodowej na podstawie zdiagnozowanych indywidualnych potrzeb i możliwości Uczestników/czek Projektu. Zakres merytoryczny zajęc obejmuie przeprowadzenie diagnozy psychologicznej. Zadanie realizowane będzie w formie 1 indywidualnego spotkania z psychologiem.
2. Indywidualne poradnictwo psychologiczne (forma aktywizacji społecznej)
Celem zadania jest przezwyciężenie/złagodzenie indywidualnych problemów psychologicznych stanowiących barierę integracji społecznej. Zadanie będzie realizowane w formie 5 indywidualnych spotkań Uczestnika/czki ze psychologiem, w łącznym wymiarze 10 godzin dla każdego Uczestnika/czki Projektu. Zakres merytoryczny zajęć obejmie przeprowadzenie poradnictwa psychologicznego w zakresach odpowiadających odpowiadających specyficznym potrzebom Uczestników/czek Projektu, np.:
-budowanie motywacji do zmiany swojej sytuacji życiowej,
-wsparcie w zakresie indywidualnych problemów natury psychicznej,
-budowanie wewnętrznej siły, poczucia sprawczości, poczucia własnej wartości.
-przeciwdziałanie przemocy domowej
-pomoc os.doświadczającym dyskryminacji ze wzgl.na płeć, niepełnospr., wiek, kolor skóry,
światopogląd/ religię, orientację seksualną itd.,
-przeciwdziałanie stygmatyzacji.
3. Warsztaty kompetencji społecznych (forma aktywizacji społecznej)
Celem zadania są nabyte/podwyższone kompetencje społeczne niezbędne doprawidłowego funkcjonowanie w społeczeństwie. Zadanie będzie realizowane w formie 4 grupowych spotkań po 6 godzin, w łącznym wymiarze 24 godzin zegarowych dla grupy. Zakres merytoryczny obejmuje nabycie następujących kompetencji-m.in.:
- rozumienia samego siebie (emocje, cele, silne i słabe stron),
- rozumienia innych (empatia),
- komunikowania celów i potrzeb,
- efektywnego pełnienia różnych ról społecznych, współpracy, współdziałania i odpowiedzialności w
grupie i otoczeniu,
- mówienia i bycia rozumianym,
- określania praw własnych i praw innych oraz stawiania granic,
- radzenia sobie ze stresem,
- prowadzenia wystąpień publicznych,
- identyfikacji i rozwijania cech lidera,
- pracy zespołowej i zasad wpływania na innych.
4. Jobcoaching (forma aktywizacji zawodowej)
Celem zadania jestpodwyższona zdoln.do podejmowania samodzielnych działań na rynku pracy. Zadanie będzie realizowane w formie 6 indywidualnych spotkań Uczestnika/czki z jobcoachem, w łącznym wymiarze 12godzin dla każdego Uczestnika/czki Projektu. Jobcoaching polega na pracy z klientem, który uświadamia sobie swoje słabe i mocne strony, a także pracuje nad nimi, tak, aby poradzić sobie lepiej w sferze zawodowej. Przejawia się to między innymi w odkrywaniu swoich pasji i celów, a także w eliminowaniu blokad stojących na przeszkodzie do rozwoju
5. Szkolenia prowadzące do uzyskania kwalifikacji/nabycia kompetencji zawodowych (forma aktywizacji zawodowej)
Celem zadania sąuzyskane kwalifikacje zawodowe odpowiadające na zapotrzebowanie lokalnego rynku pracy. Zadanie będzie realizowane w formie 15 grupowych spotkań po 8 godzin, w łącznym wymiarze 120 godzin dla grupy. Każde szkolenie będzie prowadzić do uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji. Uzyskanie kwalifikacji/kompetencji będzie weryfikowane poprzez sprawdzenie w formie egzaminu zewnętrznego. Uczestnicy/czki Projektu otrzymają materiały szkoleniowe dostosowane do specyfiki szkolenia (w tym podręcznik/skrypt szkoleniowy). Uczestnikom/czkom zostanie zapewniony catering (obiad) na każdych zajęciach. Uczestnikom/czkom przysługuje stypendium szkoleniowe podczas udziału w Zadaniu. Uczestnicy/czki otrzymają zaświadczenia/certyfikaty potwierdzające uzyskane kwalifikacje/ kompetencje.
6. Pośrednictwo pracy
Celem zadania są podniesione umiejętności poszukiwania pracy i nawiązane kontakty z pracodawcami poszukującymi pracowników. Zadanie będzie realizowane w formie 3 indywidualnych spotkań Uczestnika/czki z pośrednikiem pracy, w łącznym wymiarze 3 godzin dla każdego Uczestnika/czki Projektu. Zakres merytoryczny zajęć obejmie:
- przeprowadzenie wstępnej indywidualnej rozmowy z Uczestnikiem/czką mającej na celu zebranie niezbędnych informacji w celu poszukiwania odpowiedniej pracy,
- bieżące informowanie indywidualnych UP o wynikach pracy pośredników,
- pozyskiwanie oferty pracy od pracodawców,
- zapoznanie z kluczowymi danymi istotnymi dla rozpoznania sytuacji zawodowej zebranymi przez psychologa.
Przewidywane efekty:
Kompleksowe, zindywidualizowane wsparcie dopasowane do potrzeb, prowadzić będzie do podwyższonej aktywności społeczno zawodowej oraz zdolności do podjęcia zatrudnienia 46 Uczestników/czek Projektu poprzez:
- nabycie kwalifikacji/kompetencji zawodowych przez min. 40osoby,
- podjęcie pracy przez min. 12 osób,
- poszukiwanie pracy przez min. 22 osoby.
Miejsce realizacji:
Projekt realizowany jest na terenie miasta Zamość i powiatu zamojskiego (województwo lubelskie). Zajęcia organizowane będą w salach pozbawionych barier architektonicznych, dobrze skomunikowanych, dostosowanych do potrzeb Uczestników/czek Projektu, jak najbliżej miejsca ich pobytu.
Okres realizacji:
01.04.2024 r. – 31.12.2024 r.
Wartość projektu: 1 029 726, 01 PLN
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 875 267,10 PLN
KONTAKT:
Biuro Projektu
ul. Mkołaja Reja 14 lok. 1a,
22-400 Zamość
Telefon: 519-837-211
E-mail:
Biuro Projektu dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
W projekcie istnieje możliwość skorzystania z usług dostępowych takich jak tłumacz języka migowego, asystent osoby z niepełnosprawnością, materiały szkoleniowe w formie dostępnej, w zależności od potrzeb osoby zgłaszającej.