MAZOWIECKIE Kolor poziom

O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o. zaprasza do udziału w projekcie

"Kompetencje to podstawa!"
FEMA.07.05-IP.01-03VZ/24

Projekt realizowany przez firmę „O.K. CENTRUM JĘZYKÓW OBYCH” Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Skromnej 5, 20-704 Lublin w ramach: Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet VII, Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu, Działanie FEMA.07.05 Edukacja osób porosłych poza PSF

#FunduszeEuropejskie
#FunduszeUE

 

Realizacja projektu rozpoczyna się 1 lutego 2025 r.

 

GRUPA DOCELOWA

  1. W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 100 osób dotkniętych lub zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym w tym 60 kobiety, 40 mężczyzn i minimum 10 osób z niepełnosprawnościami zamieszkujących na terenie podregionu radomskiego spełniających łącznie poniższe przesłanki:
    1. Osoby dorosłe (wiek powyżej 18 lat)
    2. Osoby posiadają niskie umiejętności podstawowe (w co najmniej 1 z obszarów: rozumienie i tworzenie informacji, rozumowanie matematyczne, umiejętności cyfrowe) odpowiadające poziomowi nie wyższemu niż 3 poziom PRK bez względu na wykształcenie oraz status zawodowy
    3. Osoby należą do grup defaworyzowanych (os w trudnej sytuacji, w tym osoby doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego lub dyskryminacji w wielu wymiarach lub zagrożone takimi zjawiskami) tj. między innymi osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby o niskich kwalifikacjach, osoby powyżej 50 roku życia, rodziny wielodzietne, rodziny z trudnościami wychowawczymi
    4. Osoby, które z własnej inicjatywy zgłaszają chęć podnoszenia swoich umiejętności/kompetencji lub nabycia kwalifikacji poza BUR
  2. Wsparciem objęte zostaną w szczególności:
    1. Osoby pozostające bez zatrudnienia (osoby bierne zawodowo oraz osoby bezrobotne)
    2. Osoby o niskich kwalifikacjach (posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie ) i/lub
    3. Osoby z niepełnosprawnościami (OzN), (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także osoba z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego) – minimum 28 Uczestników/Uczestniczek Projektu
    4. Osoby starsze (osoby powyżej 50 roku życia)
    5. Osoby zamieszkujące na obszarze OSI (Radom)/objętymi MSIT (Radom) lub GPR (Radom, gmina Szydłowiec, gmina Stromiec)

 

OBSZAR REALIZACJI: województwo mazowieckie

Województwo

Powiat

MAZOWIECKIE

białobrzeski

MAZOWIECKIE

kozienicki

MAZOWIECKIE

lipski

MAZOWIECKIE

przysuski

MAZOWIECKIE

radomski

MAZOWIECKIE

m. Radom

MAZOWIECKIE

szydłowiecki

MAZOWIECKIE

zwoleński

 

CEL PROJEKTU:

Cel główny jest podniesienie poziomu umiejętności zgodnie z indywidualnymi potrzebami przez min. 80% z 100 os dorosłych (60 K, 40 M) zamieszkujących na terenie RMR w powiatach podregionu radomskiego, szczególności na obszarach OSI, MSIT, GPR  z grup defaworyzowanych o niskich umiejętnościach podstawowych, którzy z własnej inicjatywy zgłaszają chęć podniesienie kompetencji/umiejętności poprzez realizację dopasowanej oferty edukacyjnej spośród: Warsztatów kompetencji cyfrowych/ warsztatów tworzenia i rozumienia informacji/ Warsztatów rozumowania matematycznego wynikającego z przeprowadzonej diagnozy oraz zapewnienie indywidualnego wsparcia mentora przez całą ścieżkę edukacji i walidacji nabytych umiejętności oraz podniesiony poziom kompetencji zawodowych 1 osoby z kadry zgodnie z indywidualnymi potrzebami poprzez udział w szkoleniu dla personelu w okresie 01.01.2025 – 31.03.2026 .

 

FORMY WSPARCIA:

1. Aktywne działania rekrutacyjne w tym diagnoza umiejętności

  1. Wymiar: Zajęcia indywidualne dla 100 Uczestników/czek Projektu w wymiarze 3 godziny na Uczestnika/czkę Projektu – to jest 1 spotkanie x 3 godziny zegarowe
  2. Prowadzący: doradca zawodowy/edukacyjny
  3. Zakres merytoryczny: zbadanie u Uczestników/czek Projektu poziomu posiadanych umiejętności podstawowych w każdym z zakresów: rozumienia i tworzenia informacji, rozumowania matematycznego, umiejętności cyfrowe z uwzględnieniem kompetencji społecznych, oczekiwań, preferencji, barier udziału w projekcie.

2. Indywidualny mentoring

  1. Wymiar: Zajęcia indywidualne dla 100 Uczestników/czek Projektu w wymiarze 3 godziny na Uczestnika/czkę Projektu to jest 3 spotkaia x 1 godzina zegarowa
  2. Prowadzący: Psycholog/żka
  3. Zakres merytoryczny: motywowanie Uczestników/czki Projektu do przejścia i ukończenia całego procesu edukacyjnego zgodnie z Indywidualną Ścieżką Edukacyjną, dokumentowanie – pomoc w gromadzeniu i systematyzowaniu dowodów świadczących o osiągnięciu wybranych efektów uczenia się, rozwiązywanie jednostkowych problemów Uczestnika/czki w zakresie realizowanego wsparcia, zachęcanie do założenia „Mojego Portfolio” lub konta Europass.

3. Warsztaty cyfrowe 

  1. Wymiar: Zajęcia grupowe dla 100 (10 grup x średnio 10 osób) Uczestników/czek Projektu w wymiarze 60 godziny dydaktycznych na grupę to jest 15 spotkań x 4 godziny dydaktyczne
  2. Prowadzący: Trenerzy
  3. Zakres merytoryczny: podstawy obsługi komputera, obsługa maila i komunikacja przez komunikatory, korzystanie ze stron www, serwisów, platform internetowych, korzystanie z różnych urządzeń cyfrowych, cyberbezpieczeństwo.

4. Warsztaty rozumowania matematycznego

  1. Wymiar: Zajęcia grupowe dla 70 (7 grup po średnio 10 osób) Uczestników/czek w wymiarze 40 godzin dydaktycznych na grupę to jest 5 spotkań x 6 godzin zegarowych
  2. Prowadzący: Trenerzy
  3. Zakres merytoryczny: planowanie i prowadzenie domowego budżetu

5. Warsztaty tworzenia i rozumienia informacji 

  1. Wymiar: Zajęcia grupowe dla 70 (7 grup po średnio 10 osób) Uczestników/czek Projektu w wymiarze 30 godzin zegarowych na grupę to jest 5 spotkań x 6 godzin zegarowych
  2. Prowadzący: Trener
  3. Zakres merytoryczny: tworzenie pism urzędowych oraz wypełnianie formularzy, tworzenie listu motywacyjnego i CV, pozyskiwanie i przetwarzanie informacji użytkowej z różnych źródeł. 

6. Walidacja nabytych umiejętności z certyfikacją 

  1. Wymiar: Zajęcia indywidualne dla 100 Uczestników/czek Projektu w wymiarze 3 godziny na Uczestnika/czkę Projektu to jest 1 spotkanie x 3 godziny zegarowe
  2. Prowadzący: Asesor walidacyjny
  3. Zakres merytoryczny: walidacja i certyfikacja nabytych umiejętności. 

 

TERMIN REALIZACJI PROJEKTU: 01.04.2024- 31.12.2024 r.

Wartość projektu: 814 227, 50 zł

Wysokość dofinansowania: 773 516,12 zł

BIURO PROJEKTU

Ul. Młynarska 10 lok. U-10, 26-610 Radom

Biuro projektu posiada oznakowanie w alfabecie Braille`a. Kierowniczka Projektu posiada uprawnienia tłumacza-przewodnika, zna podstawowe zwroty w języku migowym (ukończone 3 stopnie SJM) oraz alfabet Lorma. Po wcześniejszym zgłoszeniu możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego oraz możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej.


Telefon: 665 – 990 – 202

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kompetencje to podstawa