MAZOWIECKIE Kolor poziom

Firma O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o. (Lider) wraz z Fundacją Niepodległości (Partner) zaprasza do udziału w projekcie

„Rozwój i praca- to się opłaca!”
nr FEMA.08.01-IP.01-039D/24

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

Projekt „Rozwój i praca- to się opłaca!” realizowany jest przez „O.K. CENTRUM JĘZYKÓW OBCYCH” Sp. z o. w partnerstwie z FUNDACJĄ NIEPODLEGŁOŚCI, na terenie województwa mazowieckiego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet FEMA.08 Fundusze Europejskie dla aktywnej integracji oraz rozwoju usług społecznych i zdrowotnych na Mazowszu, Działanie FEMA.08.01 Aktywizacja społeczna i zawodowa.

Realizacja projektu rozpoczyna się 1 stycznia 2025 r.

CZAS REALIZACJI: 01.01.2025- 30.09.2025 r.

OBSZAR REALIZACJI:
Region Warszawski Stołeczny, pow.: miasto stołeczne Warszawa, powiaty: legionowski, miński, otwocki, wołomiński, nowodworski, grodziski, piaseczyński, pruszkowski, warszawski zachodni.

 

CEL GŁÓWNY PROJEKTU:

Celem głównym jest podwyższona aktywność społeczno-zawodowa oraz zdolność do podjęcia zatrudnienia 48 os. dorosłych(29K/19M),w tym min.5 osób z niepełnosprawnością (w tym min. 9 os. w wieku 18-29l.-NEET) zagrożonych wykluczeniem społecznym, zamieszkujące (w rozumieniu KC)na obszarze RWS; skutkująca:

- uzyskaniem kwalifikacji przez min. 46os.(28K/18M),
- podjęciem zatrudnienia przez min. 12 os.(8K/4M)oraz
- poszukiwaniem pracy przez min. 18 os.(11K/7M);

dzięki udziałowi w formach wsparcia aktywizacji społecznej i zawodowej zaproponowanych w projekcie, dopasowanych indywidualnie do UP; w okresie od 01.2025 do 09.2025

 

GRUPA DOCELOWA:

W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 48 osób dorosłych zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, pozostających bez zatrudnienia, zamieszkujących w rozumieniu KC na obszarze Regionu Warszawskiego Stołecznego, pow.: m.st. Warszawa, legionowskiego, mińskiego, otwockiego, wołomińskiego, nowodworskiego, grodziskiego, piaseczyńskiego, pruszkowskiego i warszawskiego zachodniego.

Wśród UP będzie łącznie 48 os.(29K/19M),w tym:

- minimum 39 os.(24K/15M) biernych zawodowo,

- maksymalnie 9 os.(5K/4M) bezrobotnych,

- minimum10% UP, czyli 5 os.(3K/2M) to osoby z niepełnosprawnością

- minimum 25% UP, czyli 12os.(8K/4M) to osoby młode-w wieku 18-29 r.ż. pozostające poza zatrudnieniem, edukacją i szkoleniem

W pierwszej kolejności będą wspierani Uczestnicy/czki Projektu w najtrudniejszym położeniu społeczno-zawodowym ,tj.:

a) doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego,

b) o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,

c) z niepełnosprawnością sprzężoną, os. z chorobami psychicznymi, osoby z niepełnosprawnością intelektualną i os.z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,

d) korzystające z FE PŻ,

e) puszczające placówki opieki instytucjonalnej,

f) wykluczone komunikacyjnie,

g) os., które opuściły jednostki penitencjarne w terminie ostatnich 12m-cy

Uczestnik/czka Projektu nie może otrzymywać jednocześnie wsparcia w więcej niż jednym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków EFS+

Projekt realizowany jest na obszarze objętym MSIT określonym w odpowiedniej strategii rozwoju ponadlokalnego lub strategii terytorialnej, pozytywnie zaopiniowany przez IZ FEM 2021-2027 lub realizowany jest na obszarze objętym GPR wpisanym do Wykazu programów rewitalizacji

WM-min.1UP będzie z ww. obszaru.
Projekt realizowany jest na OSI wyznaczonym w Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego i wynikających ze Strategii Rozwoju WM 2030+Innowacyjne Mazowsze, tj. gminy zagrożone trwałą marginalizacją lub miasta średnie tracące funkcje społeczno-gospodarcze -min.1UP będzie z ww. obszaru.

W projekcie wsparciem objęte są os. bierne zawodowo bez względu na przyczynę bierności, ponieważ kluczowym czynnikiem decydującym o przyjęciu do projektu jest fakt bycia os. zagrożoną ubóstwem lub wykluczeniem społ.-100%UP

 

FORMY WSPARCIA:

1. DIAGNOZA INDYWIDUALNYCH POTRZEB I POTENCJAŁÓW UP

Wymiar wsparcia to 3h/UP, realizowane w formie 1 indywidualnego spotkania

Przedmiotem zadania jest przeprowadzenie przez doradcę zawodowego diagnozy indywidualnych potrzeb i potencjału. W działaniu diagnostycznym zostanie przeprowadzona identyfikacja powodów pozostawania bez zatrudnienia, w tym bierności zawodowej i przygotowany na tej podst. dopasowany do potrzeb danej osoby indywidualny plan, zawierający co najmniej analizę potencjału UP, uwarunkowań zdrowotnych i społ. UP, przyczyn pozostawania bez pracy i deficytów UP, predyspozycji zaw. oraz wskazanie kierunków rozwoju UP. Uzupełniającym elementem diagnozy będzie określenie stopnia oddalenia od rynku pracy.

 

2. WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

Wymiar wsparcia to 24h/gr., realizowane w formie śr. 4 grupowych spotkań po śr. 6h/spotkanie.

Celem realizacji zadania są nabyte/podwyższone kompetencje społeczne niezbędne do prawidłowego funkcjonowanie w społeczeństwie.

Przedmiotem działania jest nabycie następujących kompetencji-m.in.:

- rozumienia samego siebie (emocje, cele, silne i słabe stron),

- rozumienia innych (empatia),

- komunikowania celów i potrzeb,

- efektywnego pełnienia różnych ról społecznych, współpracy, współdziałania i odpowiedzialności w grupie i otoczeniu,

- mówienia i bycia rozumianym,

- określania praw własnych i praw innych oraz stawiania granic,

- radzenia sobie ze stresem,

- prowadzenia wystąpień publicznych,

- identyfikacji i rozwijania cech lidera,

- pracy zespołowej i zasad wpływania na innych.

 

3. PORADNICTWO INDYWIDUALNE

Wymiar wsparcia to pakiet 12h/UP, realizowane w formie śr. 6 indywidualnych spotk. po śr. 2h

Celem realizacji zadania są przezwyciężone/złagodzone indywidualne problemy osobiste stanowiące barierę integracji społecznej.

Przedmiotem działania jest przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego w zakresach odpowiadających specyficznym potrzebom UP

zdiagnozowanym w zad. 1. W ramach pakietu godzinowego wsparcia zostanie zaplanowany plan poradnictwa w adekwatnych zakresach.

W ramach działania oferowane będzie poradnictwo:

a) prawne/administracyjne - w tym np.:

-porady admin./mieszkaniowe/lokalowe,

-pomoc przy pisaniu pism np. urzędowych, wypełnianiu wniosków itp.

-wskazywanie instytucji właściwych do rozwiązania danej sprawy,

-poradnictwo dot. ubezpieczeń społecznych, pomocy społecznej, zasiłków,

-przysługujące uprawnienia i dostępne usługi społ.(w tym dedykowane ozn),

b) psychologiczne - w tym np.:

-budowanie motywacji do zmiany swojej sytuacji życiowej,

-wsparcie w zakresie indywidualnych problemów natury psychicznej,

-budowanie motywacji do zmian, poczucia własnej wartości.

c) rodzinne - w tym np.:

-przeciwdziałanie przemocy domowej

-wsparcie rodzin wielodzietnych, porady wychowawcze dla rodziców,

-porady alimentacyjne, rozwodowe, dot. podziału majątku.

d) antydyskryminacyjne - w tym np.:

-pomoc os. doświadczającym dyskryminacji ze wzgl. na płeć, niepełnospr., wiek, kolor skóry,

światopogląd/ religię, orientację seksualną itd.,

-przeciwdziałanie stygmatyzacji.

 

4. GRUPOWE PORADNICTWO ZAWODOWE

Wymiar wsparcia to 8h/gr., realizowane w formie 1 grupowego spotkania po 8h/spotkanie.

Celem realizacji zadania jest podwyższenie wiedzy i świadomości nt. specyfiki lokalnego rynku pracy i zapotrzebowania na kwalifikacje wśród

lokalnych pracodawców.

Przedmiotem działania jest-m.in. udzielanie pomocy UP w planowaniu rozwoju kariery zawodowej. Zakres oraz tematyka spotkań zaproponowanych UP powinny być uzasadnione przez doradcę zawodowego sporządzającego wraz z uczestnikiem IŚR.

 

5. SZKOLENIA PROWADZĄCE DO UZYSKANIA KWALIFIKACJI/NABYCIA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH

Wymiar wsparcia to śr. 120h, realizowane w formie śr. 15 spotkań po śr.8h/spotkanie

Celem realizacji zadania są uzyskane kwalifikacje zawodowe odpowiadające na zapotrzebowanie lokalnym rynku pracy.

Przedmiotem działania są wysokiej jakości szkolenia służące zdobyciu, zmianie lub podniesieniu kwalifikacji niezbędnych do wykonywania danego zawodu lub zadań na określonym stanowisku będzie obejmować element przeprowadzenia weryfikacji uzyskanych kwalifikacji po zakończeniu wsparcia.

Zakres merytoryczny:

W projektu będą realizowane wyłącznie kursy i szkolenia wynikające z opracowanych w ramach działań projektowych IŚR, kończące się uzyskaniem kwalifikacji. Kursy i szkolenia będą dopasowane do potrzeb i wspierające sytuację zawodową danego UP na rynku pracy. Kwestią kluczową tego działania jest dostosowanie jego zakresu do deficytów i możliwości UP. W związku z tym w proj. nie narzuca się tematyki szkoleń. Zostanie ona ustalona na etapie realizacji projektu po zidentyfikowaniu potrzeb i możliwości UP na etapie zad.1. Szkolenia uwzględniać będą obecne i przewidywane zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy z włączeniem zawodów deficytowych w regionie, jak również branż strategicznych WM.

6. STAŻE ZAWODOWE

Formą wsparcia w obszarze aktywizacji zawodowej objętych zostanie 16os.

Wymiar wsparcia to 3 m-ce; max. 40h/tydzień i 8h/dzień; warunki dla ozn - max. 35h/tydzień i 7h/dzień.

Celem realizacji zadania jest nabyte doświadczenie zaw.odpowiadające na potrzeby lok.RP.

Przedmiotem działania jest wyposażenie UP w praktyczne umiejętności wymagane do wykonywania zaw., do którego posiada odpow. predyspozycje,

przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez nawiązania stosunku pr.z pracodawcą, a przez to wzmocnienie jego szansy na znalezienie zatrudn.

Staże będą realizowane zg.z Zaleceniami Rady z 10.03.2014 r. w sprawie ram jakości staży oraz z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży. Staż

odbywa się na podst.pisemnej umowy, której stronami są min.stażysta oraz podmiot przyjmujący na staż.

7. POŚREDNICTWO PRACY

Wymiar wsparcia to 6h/UP, realizowane w formie śr. 6 indywidualnych spotkań po śr. 1h.

Celem realizacji zadania są podniesione umiejętności poszukiwania pracy i nawiązane kontakty z pracodawcami poszukującymi pracowników.

Przedmiotem działania jest pozyskanie oferty pracy, zgodnie z oczekiwaniami UP , które daje szansę na uzyskanie w najkrótszym możliwym czasie spodziewanego efektu, jakim jest zatrudnienie. Polega na jak najtrafniejszym doborze:

-odpowiedniej pracy dla os. poszukującej pracy oraz

-właściwego kandydata na stanowisko pracy, odpowiadającego oczekiwaniom pracodawcy.

 

UCZESTNICZKOM PROJEKTU ZAPEWNIAMY:

  • stypendium szkoleniowe,
  • zwrot kosztów dojazdu na zajęcia (dla 50% UP),
  • catering (obiad + poczęstunek) podczas zajęć grupowych,
  • materiały szkoleniowe (teczka, notes, długopis, pendrive),
  • wykwalifikowaną kadrę,
  • certyfikaty/ zaświadczenia potwierdzające nabycie kwalifikacji/kompetencji,
  • stypendium stażowe dla 16 stażystów/stażystek,
  • opłacenie kosztów wstępnych badań medycyny pracy przed rozpoczęciem stażu,
  • ubezpieczenie NNW na czas trwania stażu,
  • wynagrodzenie dla opiekunów stażu.

PRZEWIDYWANE EFEKTY PROJEKTU:

- wyrównanie szans i stworzenie pełnej dostępności dla osób z niepełnosprawnością pozwoli na wzrost świadomości społecznej w zakresie równości i niedyskryminacji osób z niepełnosprawnością,

- wyrównanie szans kobiet i mężczyzn w dostępie do zatrudnienia, promocja zasady równości szans płci,

- min. 46UP uzyska kwalifikacje zawodowe odpowiadające na zapotrzebowanie lokalnego rynku pracy, które potwierdzone zostaną bezterminowo ważnymi certyfikatami/ dyplomami/ zaświadczeniami, w okresie do 4 tygodni od ukończenia udziału w projekcie.

- min. 46UP polepszy swoją sytuację na rynku pracy.

 

Wartość projektu ogółem: 845 090,30 PLN
Wartość dofinansowania: 802 835,30 PLN
Wysokość wkładu z Unii Europejskiej: 422 545,15 PLN

 

Biuro Projektu

ul. Piłsudskiego 14

05-200 Wołomin

Telefon: 601-818-827 (Lider), 506-449-903 (Partner)

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.okcjo-projekty.pl

Biuro Projektu dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

W projekcie istnieje możliwość skorzystania z usług dostępowych takich jak tłumacz języka migowego, asystent osoby z niepełnosprawnością, materiały szkoleniowe w formie dostępnej, w zależności od potrzeb osoby zgłaszającej.

Rozwój i praca to się opłaca plakat page 0001